- Szczegóły
- Kategoria: O nas
Firmy, instytucje i organizacje współpracujące z ISSA Polska - przedstawiamy poniżej:
OWASP Poland
ISACA Warsaw
QUBIT Conference
- Szczegóły
- Kategoria: O nas
Głównym celem ISSA Polska - Stowarzyszenie do spraw bezpieczeństwa systemów informacyjnych jest promowanie zasad i praktyk, które zapewnią poufność, integralność i dostępność zasobów informacyjnych. Aby osiągnąć ten cel, członkowie Stowarzyszenia muszą spełniać najwyższe kryteria etyczne. W związku z tym ISSA Polska ustanawia Kodeks Etyki, którego przestrzeganie jest warunkiem koniecznym członkostwa w Stowarzyszeniu.
Jako kandydat oraz członek ISSA Polska oświadczam, iż przestrzegałem i zobowiązuję się do przestrzegania w przyszłości następujących zasad:
- wykonuję wszystkie czynności i zobowiązania zawodowe w zgodzie z obowiązującym prawem i zasadami etyki;
- propaguję aktualnie najlepsze praktyki i standardy w dziedzinie bezpieczeństwa informacji;
- zachowuję poufność informacji napotkanych w trakcie wykonywania czynności zawodowych;
- czynności i obowiązki zawodowe wykonuję uczciwie i z zachowaniem wszelkiej staranności;
- nie podejmuję żadnych działań, które mogą prowadzić do konfliktu interesów lub w inny sposób naruszyć dobre imię pracodawcy, społeczności związanej z ochroną informacji lub Stowarzyszenia; oraz
- nie naruszam umyślnie dobrego imienia zawodowego innych członków Stowarzyszenia, klientów lub pracodawców.
- Szczegóły
- Kategoria: O nas
Nowe cele ISSA Polska oraz relacja z Walnego Zgromadzenia 2009
W dniu 17 czerwca 2009 roku odbyło się Walne Zgromadzenie Członków ISSA Polska, Stowarzyszenia non-profit zrzeszającego profesjonalistów zajmujących się ochroną systemów informacyjnych. Podczas Walnego Zgromadzenia przyjęto sprawozdanie Zarządu z działalności Stowarzyszenia oraz sprawozdanie finansowe i sprawozdanie Komisji Rewizyjnej. Przyjete zostały zmiany w statucie Stowarzyszenia. Na wniosek Komisji Rewizyjnej Walne Zgromadzenie udzieliło absolutorium Zarządowi.
Na spotkaniu Członkowie organizacji określili nowe cele dalszej działalności Stowarzyszenia.
Podjęto decyzję o rozszerzeniu działalności Zarządu ISSA Polska o zespół Dyrektorów do spraw związanych z kluczowymi obszarami działania organizacji. Lista personalna jest w trakcie ustaleń.
W minionym roku do sukcesów ISSA Polska należy zaliczyć nagrodę "Chapter of the Year 2008", spotkanie Członków z Prezesem ISSA International, wzrost liczby Członków oraz konferencję Semafor i CISSP Day.
Zasadnicze cele ISSA Polska na najbliższy rok to:
- poprawa atrakcyjności comiesięcznych spotkań merytorycznych
- modernizacja serwisu www
- rozszerzenie działań networkingowych
- rozszerzenie działalności współpracy z innymi organizacjami i firmami nas wspierającymi
- uregulowanie spraw formalno-prawnych
Zachęcamy wszystkie osoby zajmujące się ochroną informacji do współpracy - razem możemy więcej!
ISSA jest niezależną organizacją skupiającą profesjonalistów zajmujących się bezpieczeństwem informacji. Nie polityka i nie zyski ale etyka i fachowość członków oraz ich profesjonalne oddanie ochronie zasobów informacyjnych są siłą napędową ISSA. Przyłącz sie do światowej sieci profesjonalistów związanych z bezpieczeństwem systemów informacyjnych.
Zarząd ISSA Polska
issa.org.pl
Cele ISSA Polska
Celem "ISSA Polska - Stowarzyszenie do spraw Bezpieczeństwa Systemów Informacyjnych" jest krzewienie wiedzy na temat bezpieczeństwa systemów informacyjnych oraz promowanie zasad i praktyk, które zapewniają poufność, integralność, niezaprzeczalność i dostępność zasobów informacyjnych, a także promowanie i rozwój swoich członków poprzez podnoszenie ich umiejętności zawodowych związanych z ochroną systemów informacyjnych, a w szczególności poprzez:
- dostarczanie wiedzy związanej z tematyką szeroko pojętego bezpieczeństwa systemów informacyjnych
- edukację i promowanie standardów dotyczących bezpieczeństwa systemów informacyjnych
- opiniowanie wydarzeń i rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa systemów informacyjnych
- propagowanie potrzeby bezpieczeństwa systemów informacyjnych.
- Szczegóły
- Kategoria: O nas
Zarząd
Poniżej przedstawiamy sylwetki aktualnych członków zarządu ISSA Polska. Wszyscy pełnią swoje funkcje społecznie, starając się w miarę możliwości reprezentować środowisko członków ISSA.
- Szczegóły
- Kategoria: O nas
ISSA Polska – Stowarzyszenie do spraw Bezpieczeństwa Systemów Informacyjnych
STATUT
Przyjęty dnia 29 stycznia 2025 roku uchwałą Walnego Zgromadzenia nr WZ/1/2025
Warszawa, 29 stycznia 2025 roku
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Stowarzyszenie działa pod nazwą „ISSA Polska - Stowarzyszenie do spraw Bezpieczeństwa Systemów Informacyjnych” zwane dalej „Stowarzyszeniem” na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261) oraz postanowień niniejszego Statutu. Stowarzyszenie jest oddziałem ISSA International.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Statucie zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo o stowarzyszeniach.
§ 2
Stowarzyszenie może używać skróconej nazwy „ISSA Polska” oraz odpowiedników swojej nazwy w językach obcych i wyróżniającego go znaku graficznego.
§ 3
1. Stowarzyszenie prowadzi działalność na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a także może funkcjonować poza granicami kraju. Tworzenie oddziałów i przedstawicielstw zagranicznych wymaga zgody Walnego Zgromadzenia.
2. Siedzibą Stowarzyszenia jest miasto Warszawa.
§ 4
Stowarzyszenie ma prawo przystępować do krajowych i zagranicznych zrzeszeń, stowarzyszeń oraz organizacji o podobnych celach, zachowując pełną autonomię. Decyzję o przystąpieniu do krajowych i zagranicznych organizacji podejmuje Walne Zgromadzenie.
§ 5
1. Czas trwania Stowarzyszenia jest nieograniczony.
2. Stowarzyszenie posiada osobowość prawną.
Rozdział II
CELE STOWARZYSZENIA I SPOSOBY ICH REALIZACJI
§ 6
Celem Stowarzyszenia jest popularyzacja wiedzy z zakresu bezpieczeństwa systemów informacyjnych oraz promowanie zasad i praktyk zapewniających poufność, integralność, niezaprzeczalność oraz dostępność zasobów informacyjnych. Ponadto Stowarzyszenie dąży do rozwoju zawodowego swoich członków poprzez podnoszenie ich kwalifikacji w zakresie ochrony systemów informacyjnych.
§ 7
Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
o Organizowanie spotkań, konferencji, sympozjów, warsztatów, seminariów oraz innych wydarzeń poświęconych problematyce bezpieczeństwa systemów informacyjnych, w tym przedsięwzięć edukacyjnych dla różnych grup wiekowych, mających na celu poszerzenie wiedzy i wymianę poglądów w zakresie bezpieczeństwa systemów informacyjnych;
o Prowadzenie działalności edukacyjno-wydawniczej poprzez publikację materiałów specjalistycznych oraz wydawanie książek, czasopism i innych periodyków związanych z bezpieczeństwem systemów informacyjnych;
o Wyrażanie opinii oraz zajmowanie stanowisk w sprawach dotyczących bezpieczeństwa systemów informacyjnych, w tym opiniowanie ustaw i inicjatyw prawnych, wydawanie rekomendacji i zaleceń oraz udział w konsultacjach publicznych;
o Realizację projektów oraz działań wspólnie z innymi podmiotami, w tym kampanii edukacyjnych, badań społecznych oraz inicjatyw branżowych;
o Tworzenie i prowadzenie grup roboczych wspierających realizację celów Stowarzyszenia;
o Organizowanie szkoleń i kursów mających na celu podnoszenie kwalifikacji zawodowych w zakresie bezpieczeństwa systemów informacyjnych;
o Realizacja programów mentoringowych;
o Kształtowanie standardów bezpieczeństwa systemów informacyjnych oraz dobrych praktyk z zakresu cyberbezpieczeństwa;
o Współpracę z instytucjami naukowymi, organizacjami branżowymi oraz podmiotami publicznymi;
o Promocję działalności Stowarzyszenia w mediach branżowych i społecznościowych.
§ 8
1. Cele statutowe Stowarzyszenia, o których mowa w § 6, są realizowane poprzez pracę społeczną członków Stowarzyszenia.
2. Do prowadzenia swojej bieżącej działalności Stowarzyszenie może zatrudniać pracowników.
§ 9
Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą w celu realizacji swoich celów statutowych.
Rozdział III
CZŁONKOWIE STOWARZYSZENIA
NABYCIE, UTRATA CZŁONKOSTWA, PRAWA I OBOWIĄZKI
§ 10
Ogólne zasady Członkostwa
1. Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:
1) Członków Aktywnych,
2) Członków Zwykłych,
3) Członków Studentów,
4) Członków CSO Council,
5) Członków Wspierających,
6) Członków Honorowych.
2. Członkami Stowarzyszenia, o których mowa w ust. 1 pkt 1–4, mogą być osoby fizyczne, zarówno obywatele Rzeczypospolitej Polskiej, jak i cudzoziemcy, także niemający stałego miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, cieszący się nieposzlakowaną opinią, mający pełną zdolność do czynności prawnych oraz nie pozbawieni praw publicznych, zajmujący się zagadnieniami związanymi z bezpieczeństwem systemów informacyjnych.
3. Wszystkie osoby ubiegające się o członkostwo w Stowarzyszeniu, wymienione w ust. 1 pkt 1–4, muszą spełniać kryteria określone dla poszczególnych rodzajów członkostwa oraz złożyć deklarację członkowską wraz z wymaganymi dokumentami. Zarząd w drodze uchwały określa wzór, formę i zasady składania deklaracji.
4. Kandydatura członka jest weryfikowana przez Zarząd i zatwierdzana przez Zarząd w drodze uchwały.
5. Decyzję o przyjęciu na członka Stowarzyszenia, wymienionego w ust. 1 pkt 1–4, podejmuje Zarząd Stowarzyszenia bezwzględną większością głosów po złożeniu przez kandydata deklaracji wraz z wymaganymi dokumentami oraz spełnieniu odpowiednich kryteriów dla danego rodzaju członkostwa.
§ 11
Prawa i Obowiązki Członków
1. Wszyscy członkowie Stowarzyszenia, o których mowa w § 10 ust. 1, mają prawo do:
● udziału w Walnym Zgromadzeniu, z zastrzeżeniem:
o z głosem stanowiącym i prawem ubiegania się o zasiadanie we władzach Stowarzyszenia - Członkowie Aktywni,
o z głosem doradczym – pozostali Członkowie Stowarzyszenia,
● udziału w spotkaniach Stowarzyszenia,
● noszenia odznaki członkowskiej Stowarzyszenia,
● korzystania ze świadczeń i aktywów Stowarzyszenia.
2. Członkostwo, o którym mowa w § 10 ust. 1, jest uwarunkowane:
1) udziałem w realizacji celów statutowych Stowarzyszenia, o których mowa w Rozdziale II Statutu,
2) przestrzeganiem Statutu oraz Kodeksu Etyki, regulaminów oraz uchwał organów Stowarzyszenia,
3) regularne opłacanie składek członkowskich na rzecz Stowarzyszenia (z wyjątkiem Członków Aktywnych i Członków Honorowych oraz w przypadku Członków CSO Council, którzy wnoszą opłatę po upływie roku od rejestracji),
4) spełnianiem kryteriów określonych dla poszczególnych rodzajów członkostwa.
3. Komunikacja w ramach Stowarzyszenia, w tym otrzymywanie powiadomień o spotkaniach, odbywa się zgodnie z zasadami określonymi przez Zarząd, które są podawane do wiadomości członków na stronie internetowej Stowarzyszenia.
§ 12
Składki Członkowskie
1. Członkowie, o których mowa w § 10 ust.1 pkt 1 - 4, opłacają składki, które ustala Zarząd. Wysokość składek dla poszczególnych form członkostwa jest ustalana indywidualnie przez Zarząd w drodze uchwały i jest podawana do wiadomości na stronie internetowej Stowarzyszenia.
2. Składki opłaca się na co najmniej jeden rok z góry.
3. Członkowie, którzy uregulowali składkę za okres dłuższy niż jeden rok, nie podlegają podwyżkom tych opłat. Wysokość składki pozostaje bez zmian dla już opłaconych okresów.
§ 13
Utrata Członkostwa
1. Utrata członkostwa w Stowarzyszeniu, o którym mowa § 10 ust.1 pkt 1 - 4 następuje w przypadku:
1) dobrowolnego wystąpienia ze Stowarzyszenia – z dniem powiadomienia o tym władz Stowarzyszenia w dowolnej formie,
2) śmierci członka – z dniem jego śmierci,
3) nieopłacenia składki członkowskiej przez co najmniej 6 miesięcy – automatycznie z dniem upływu tego okresu",
4) naruszenia przez członka Stowarzyszenia postanowień Statutu, Kodeksu Etyki, regulaminów oraz uchwał organów Stowarzyszenia - w drodze uchwały podjętej przez Zarząd,
5) braku realizacji celów statutowych Stowarzyszenia – w drodze uchwały podjętej przez Zarząd.
2. Poza przypadkami określonymi w ust. 1 utrata członkostwa następuje w sytuacjach:
1) Członka Aktywnego - w trybie automatycznym z dniem utraty członkostwa w ISSA - Information Systems Security Association,
2) Członka Studenta:
a) utraty praw studenta lub ukończenie przez niego 26 lat – automatycznie, nie później niż w dniu odnowienia członkostwa lub pozyskania informacji przez Stowarzyszenie o tym fakcie,
b) braku złożenia oświadczenia potwierdzającego status studenta przed przedłużeniem członkostwa – automatycznie z ostatnim dniem ważności członkostwa,
c) braku udokumentowania statusu studenta, na wniosek Stowarzyszenia – automatycznie z ostatnim dniem przewidzianym na dostarczenie stosownego dokumentu.
3) Członek CSO - w przypadku utraty członkostwa w CSO Council - traci je automatycznie, nie później niż w dniu przedłużenia członkostwa lub z dniem pozyskania informacji o tym fakcie przez Stowarzyszenie.
3. Decyzję o utracie członkostwa w Stowarzyszeniu podejmuje Zarząd Stowarzyszenia bezwzględną większością głosów, w przypadkach o których mowa w ust. 1 pkt 3 – 5.
4. Utrata członkostwa w Stowarzyszeniu z przyczyn, o których mowa w ust. 1 pkt 3 - 5 następuje z dniem określonym w uchwale Zarządu o pozbawieniu członkostwa w Stowarzyszeniu.
5. W przypadku określonym w ust. 1 pkt 4 i 5 przed podjęciem uchwały o pozbawieniu członkostwa w Stowarzyszeniu Zarząd wyznaczy termin wysłuchania stanowiska osoby pozbawionej członkostwa.
O terminie wysłuchania Zarząd powiadamia osobę pozbawioną członkostwa z trzydziestodniowym wyprzedzeniem. Od podjętej uchwały Zarządu przysługuje członkowi prawo odwołania do Walnego Zgromadzenia w terminie 14 dni od daty doręczenia członkowi informacji o podjęciu uchwały przez Zarząd. Do czasu rozpatrzenia odwołania przez Walne Zgromadzenie osoba ta jest zawieszona w prawach członka Stowarzyszenia.
§ 14
Członkowie Aktywni
1. Członkiem Aktywnym Stowarzyszenia może zostać osoba spełniająca warunki określone w § 10 ust. 2, po uzyskaniu potwierdzenia członkostwa kandydata w ISSA – Information Systems Security Association.
2. Potwierdzenie członkostwa kandydata w ISSA – Information Systems Security Association należy przedłożyć przy przystąpieniu do Stowarzyszenia wraz z deklaracją.
3. Członkiem Aktywnym, o którym mowa w ust. 1, może być student, który przedłoży stosowne dokumenty potwierdzające jego status przed przystąpieniem oraz odnowieniem członkostwa w ISSA – Information Systems Security Association.
§ 15
Członkowie Studenci
1. Członkiem Studentem może zostać osoba spełniająca warunki określone w § 10 ust. 2 oraz dodatkowo spełniająca następujące kryteria:
a) jest aktualnie zarejestrowana na studiach wyższych (licencjackich, inżynierskich lub magisterskich);
b) nie ukończyła 26. roku życia.
2. Członek Student jest zobowiązany do złożenia odpowiedniego oświadczenia potwierdzającego status studenta oraz wiek przed przystąpieniem do ISSA Polska, a także corocznie przed wznowieniem członkostwa.
3. Stowarzyszenie zastrzega sobie prawo do weryfikacji złożonych oświadczeń. W takim przypadku student zobowiązany jest przedłożyć dokument potwierdzający status studenta.
§ 16
Członkowie CSO Council
1. Członkowie CSO Council są rejestrowani na okres jednego roku bez konieczności ponoszenia opłat.
2. Po upływie jednego roku, dalsze członkostwo odbywa się zgodnie z zasadami określonymi dla pozostałych grup członków, na podstawie uzgodnień dotyczących członkostwa w CSO Council, we współpracy z partnerami zaangażowanymi w działalność CSO Council.
3. Stowarzyszenie zastrzega sobie prawo do weryfikacji statusu Członka CSO Council.
§ 17
Członkowie Zwykli
Członkiem Zwykłym może zostać osoba spełniająca warunki określone w § 10 ust. 2.
§ 18
Członek Wspierający
1. Członkiem Wspierającym Stowarzyszenia może zostać osoba fizyczna, prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, organizacja lub instytucja zainteresowana działalnością Stowarzyszenia, która zadeklaruje wsparcie finansowe, rzeczowe lub opłatę składki, zgodnie z zawartą umową ze Stowarzyszeniem.
2. Członek Wspierający składa wniosek o przyjęcie w poczet członków wraz z oświadczeniem o przestrzeganiu Kodeksu Etyki oraz Statutu Stowarzyszenia, a także informacją o zakresie, w jakim zajmuje się bezpieczeństwem systemów informacyjnych.
3. Członek Wspierający działa osobiście lub za pośrednictwem pisemnie upoważnionego przedstawiciela. Ma również prawo do zmiany swojego przedstawiciela w okresie członkostwa.
4. O przyjęciu w poczet Członków Wspierających decyduje Zarząd bezwzględną większością głosów. Sposób i forma przyjęcia oraz niezbędne dokumenty ustala Zarząd.
5. Członek Wspierający ma prawo do:
a) udziału w Walnym Zgromadzeniu bez prawa głosu,
b) udziału w spotkaniach Stowarzyszenia,
c) dodatkowych świadczeń określonych w oddzielnych umowach.
6. Członek Wspierający jest zobowiązany do:
a) stosowania się do postanowień Statutu, Kodeksu Etyki, regulaminów oraz uchwał organów Stowarzyszenia,
b) udziału w realizacji celów statutowych Stowarzyszenia, zawartych w Rozdziale II,
c) regularnego wsparcia finansowego, rzeczowego lub opłacania składki, zgodnie z zawartą umową ze Stowarzyszeniem,
d) posiadania członków Stowarzyszenia przez cały okres trwania członkostwa wspierającego zgodnie z umową, aby w pełni wykorzystać kontakt ze Stowarzyszeniem.
7. Członek Wspierający traci członkostwo w Stowarzyszeniu w sytuacji:
1) dobrowolnego wystąpienia ze Stowarzyszenia, z dniem powiadomienia władz drogą elektroniczną;
2) śmierci członka lub likwidacji podmiotu będącego Członkiem Wspierającym – z dniem jego śmierci lub likwidacji podmiotu;
3) nieopłacenia składki członkowskiej, mimo dodatkowego wezwania – w drodze uchwały podjętej przez Zarząd;
4) naruszania postanowień Statutu, Kodeksu Etyki Stowarzyszenia, regulaminów oraz uchwał organów Stowarzyszenia przez Członka Wspierającego lub jego przedstawiciela – w drodze uchwały podjętej przez Zarząd;
5) niewywiązywania się z deklaracji wsparcia, o której mowa w ust. 1 lub niedotrzymywania umów zawartych ze Stowarzyszeniem – w drodze uchwały podjętej przez Zarząd.
8. Decyzję o utracie członkostwa w Stowarzyszeniu podejmuje Zarząd Stowarzyszenia bezwzględną większością głosów, w przypadkach określonych w ust. 7 pkt. 3–5.
9. Utrata członkostwa w Stowarzyszeniu, z przyczyn określonych w ust. 7 pkt. 3–5, następuje z dniem określonym w uchwale Zarządu o pozbawieniu członkostwa w Stowarzyszeniu.
10. W przypadku określonym w ust. 7 pkt. 4, przed podjęciem uchwały o pozbawieniu członkostwa w Stowarzyszeniu, Zarząd wyznaczy termin wysłuchania stanowiska Członka Wspierającego. O terminie wysłuchania Zarząd powiad wyprzedzeniem na ostatnio podany adres poczty elektronicznej. Od uchwały Zarządu przysługuje Członkowi Wspierającemu odwołanie do Walnego Zgromadzenia w terminie 14 dni od daty doręczenia informacji o podjęciu uchwały. Do czasu rozpatrzenia odwołania przez Walne Zgromadzenie prawa Członka Wspierającego, o których mowa w ust. 6 pkt. 1, ulegają zawieszeniu.
§ 19
Członek Honorowy
1. Godność Członka Honorowego jest nadawana przez Stowarzyszenie osobom szczególnie zasłużonym w rozwoju Stowarzyszenia lub w dziedzinie bezpieczeństwa systemów informacyjnych oraz ich praktycznego zastosowania. Zarząd przedstawia wniosek w tej sprawie Walnemu Zgromadzeniu, które podejmuje stosowną uchwałę większością 2/3 głosów członków biorących udział w głosowaniu.
2. Członkowie Honorowi są zwolnieni z obowiązku opłacania składek na rzecz Stowarzyszenia.
3. Utrata członkostwa Członka Honorowego następuje w przypadku:
a) rezygnacji z członkostwa honorowego – z dniem złożenia rezygnacji,
b) śmierci członka – z dniem jego śmierci,
c) pozbawienia Członkostwa Honorowego w wyniku działania na szkodę Stowarzyszenia, na mocy uchwały Walnego Zgromadzenia podjętej większością 2/3 głosów, na wniosek Zarządu.
Rozdział IV
Władze Stowarzyszenia
§ 20
Władzami Stowarzyszenia są:
1. Walne Zgromadzenie
2. Zarząd
3. Komisja Rewizyjna
§ 21
1. Wybór oraz odwoływanie Zarządu i Komisji Rewizyjnej odbywa się na Walnym Zgromadzeniu w głosowaniu tajnym, zgodnie z uchwałą, przy czym każdy pełnoprawny Członek Aktywny ma prawo do oddania jednego głosu.
2. Każdy Członek Aktywny ma prawo zgłaszać kandydatów do Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej.
3. Uchwały Zarządu lub Komisji Rewizyjnej zapadają większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania, chyba że statut stanowi inaczej.
§ 22
1. Walne Zgromadzenie jest najwyższą władzą Stowarzyszenia
2. W Walnym Zgromadzeniu uczestniczą:
1) z głosem stanowiącym i prawem ubiegania się o zasiadanie we władzach Stowarzyszenia – Członkowie Aktywni, którzy na dzień poprzedzający termin Walnego Zgromadzenia mają opłacone składki członkowskie w ISSA – Information Systems Security Association i nie są zawieszeni w prawach członka Stowarzyszenia. Za przygotowanie i weryfikację listy osób uprawnionych do głosowania odpowiada Zarząd na podstawie prowadzonej ewidencji oraz informacji z ISSA – Information Systems Security Association,
2) z głosem doradczym - Członkowie Zwykli, Członkowie Studenci, Członkowie CSO Council, Członkowie Wspierający i Członkowie Honorowi.
3. Członkowie Aktywni mogą uczestniczyć w Walnym Zgromadzeniu oraz wykonywać swoje prawa członkowskie osobiście lub przez pełnomocników, osobiście lub za pomocą środków bezpośredniej komunikacji na odległość.
4. Do kompetencji Walnego Zgromadzenia należy:
1) ustalanie kierunków działania Stowarzyszenia,
2) rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań finansowych Zarządu oraz sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej,
3) udzielenie absolutorium Zarządowi na wniosek Komisji Rewizyjnej,
4) wybór i odwoływanie członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
5) rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu w sprawie pozbawienia członkostwa,
6) podejmowanie uchwał w sprawie nadania i pozbawienia Członkostwa Honorowego,
7) podjęcie decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej,
8) powoływanie Komisji,
9) uchwalanie zmian Statutu,
10) podejmowanie decyzji o przystąpieniu Stowarzyszenia bądź jego wystąpieniu z innych organizacji krajowych lub zagranicznych,
11) podejmowanie uchwał w sprawie rozwiązania Stowarzyszenia i przeznaczenia jego majątku,
12) podejmowanie uchwał w sprawach nabycia, zbycia lub obciążenia majątku Stowarzyszenia (nieruchomości, ruchomości),
13) podejmowanie uchwał we wszelkich ważnych dla Stowarzyszenia sprawach nieuregulowanych statutem.
5. Podjęcie uchwał w sprawach wymienionych w ust. 4 pkt 4, 6, 7, 9, 10, 11 i 12 wymaga kwalifikowanej większości 2/3 głosów osób obecnych i uprawnionych do głosowania na Walnym Zgromadzeniu. W pozostałych sprawach, o których mowa w ust. 4 pkt 1-3, 5, 8, 13, wymagana jest zwykła większość
głosów osób obecnych i uprawnionych do głosowania. W przypadku uchwał w sprawach wymienionych w ust. 4 pkt 4, gdy żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej liczby głosów, wyboru dokonuje się zwykłą większością głosów członków obecnych na Walnym Zgromadzeniu spośród dwóch kandydatów, którzy otrzymali największą liczbę głosów w poprzednim głosowaniu.
6. Walne Zgromadzenie może być zwyczajne lub nadzwyczajne.
7. Zwyczajne Walne Zgromadzenie powinno odbyć się w terminie sześciu miesięcy po upływie każdego roku kalendarzowego.
8. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd Stowarzyszenia w następujących przypadkach:
1) na pisemny wniosek co najmniej dziesięciu Członków Aktywnych, ze wskazaniem celu takiego Zgromadzenia,
2) na pisemny wniosek Komisji Rewizyjnej,
3) z własnej inicjatywy w drodze uchwały Zarządu.
9. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie odbywa się w terminie 4 tygodni od daty:
1) wpłynięcia wniosku do Zarządu w przypadkach określonych w ust. 8 pkt 1 i 2,
2) podjęcia uchwały przez Zarząd w przypadku określonym w ust. 8 pkt 3.
10. Powiadomienie o Walnym Zgromadzeniu powinno być dostarczone członkom Stowarzyszenia drogą elektroniczną co najmniej na 14 dni przed terminem jego odbycia, z zastrzeżeniem § 30 ust.2.
§ 23
1. Zarząd kieruje całokształtem działalności Stowarzyszenia w okresie między Walnymi Zgromadzeniami, zgodnie z postanowieniami Statutu.
2. W skład Zarządu wchodzi od 5 do 7 członków w tym Prezes, Sekretarz, Skarbnik oraz od dwóch do czterech członków zarządu. Na pierwszym posiedzeniu Zarząd wybiera ze swojego grona funkcje przypisane do członków zarządu poza Prezesem, Sekretarzem i Skarbnikiem. Zarząd ma prawo zmiany przypisanych funkcji w trakcie trwania kadencji.
3. Członków Zarządu powołuje i odwołuje Walne Zgromadzenie na 2 – letnią kadencję.
4. Wygaśnięcie mandatu Członka Zarządu następuje:
1) z upływem kadencji,
2) w razie śmierci,
3) ustania członkostwa,
4) odwołania przez Walne Zgromadzenie,
5) rezygnacji z pełnienia funkcji członka Zarządu.
5. Jeżeli po wygaśnięciu mandatu Członka Zarządu liczba pozostałych członków jest mniejsza niż 5, nowym Członkiem Zarządu zostaje osoba, która w trakcie wyborów podczas ostatniego Walnego Zgromadzenia otrzymała kolejno największą liczbę głosów na to stanowisko. W przypadku braku takiej osoby zwołuje się Walne Zgromadzenie celem wyboru brakującego Członka Zarządu. W przypadku powołania nowego Członka Zarządu w trakcie trwania kadencji Zarządu, kadencja nowo powołanego Członka Zarządu kończy się wraz z kadencją Zarządu, do którego został powołany.
6. Członek Zarządu nie może równocześnie sprawować dwóch lub więcej funkcji w Zarządzie ani być członkiem Komisji Rewizyjnej.
7. Do kompetencji Zarządu należy:
1) kierowanie bieżącą działalnością Stowarzyszenia,
2) reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz i działania w jego imieniu, z zastrzeżeniem ust. 8, 9 i 10,
3) zarządzanie finansami oraz majątkiem Stowarzyszenia,
4) podejmowanie uchwał w sprawach nabycia i utraty członkostwa w Stowarzyszeniu,
5) rozstrzyganie w drodze uchwały sporów między członkami wynikających ze stosunków członkostwa w Stowarzyszeniu, a także rozpatrywanie spraw związanych z działaniem członka z naruszeniem interesów Stowarzyszenia oraz z naruszeniem przez członka Statutu,
6) zwoływanie zebrań członków.
8. Do reprezentowania Stowarzyszenia na zewnątrz, w tym zaciągania zobowiązań, potrzeba dwóch członków Zarządu, w tym Prezesa.
9. Podjęcie przez Zarząd zobowiązań w imieniu Stowarzyszenia wymaga zgody Walnego Zgromadzenia w przypadku, gdy:
1) wartość jednorazowego zobowiązania przekracza kwotę 30.000 zł lub
2) łączna wartość zobowiązań podjętych przez Zarząd w okresie sześciu miesięcy (styczeń - czerwiec lub lipiec - grudzień) przekracza kwotę 150.000 zł lub
3) wartość zobowiązań w okresie, o którym mowa w punkcie 2, przekroczy kwotę równą 60% sumy przychodów netto Stowarzyszenia (tj. bez uwzględnienia podatku VAT) z tego okresu oraz analogicznego okresu go poprzedzającego (tj. razem za dwunastu miesięcy).
9a. Postanowień ustępu 9, punktów 2 i 3, niniejszego artykułu, nie stosuje się do zobowiązań wynikających z:
- opłat skarbowych,
- podatków,
- innych zobowiązań publicznoprawnych, które Stowarzyszenie jest zobowiązane uiścić na mocy przepisów prawa lub decyzji właściwego organu..
10. Przy podejmowaniu zobowiązań przez Zarząd powyżej 4.000 zł niezbędna jest kontrasygnata Sekretarza. W takim wypadku, Sekretarz nie może występować przy reprezentowaniu Stowarzyszenia jako drugi członek Zarządu.
11. Zarząd w czasie trwania swojej kadencji ma prawo powołać Dyrektorów funkcyjnych w celu realizacji wybranych działań statutowych Stowarzyszenia. Dyrektorzy funkcyjni mogą być powoływani i odwoływani podczas trwania całej kadencji Zarządu za pomocą uchwał zapadających zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy liczby członków Zarządu. Kadencja Dyrektora funkcyjnego kończy się wraz z kadencją Zarządu, przez który został powołany, jeżeli wcześniej nie został odwołany.
§ 24
1. Komisja Rewizyjna składa się z 3 do 4 członków.
2. Kadencja Komisji Rewizyjnej wynosi 2 lata.
3. Komisja wybiera ze swego grona Przewodniczącego oraz Wiceprzewodniczącego.
4. Członkowie Komisji Rewizyjnej mogą uczestniczyć w zebraniach Zarządu bez prawa głosu.
5. Uchwały podejmowane przez Komisję Rewizyjną zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy liczby członków uprawnionych do głosowania.
6. Wygaśnięcie mandatu członka Komisji Rewizyjnej następuje:
1) z upływem kadencji,
2) w razie śmierci,
3) ustania członkostwa,
4) odwołania przez Walne Zgromadzenie,
5) rezygnacji z pełnienia funkcji w Komisji Rewizyjnej.
7. Jeżeli po wygaśnięciu mandatu członka Komisji Rewizyjnej liczba pozostałych członków jest mniejsza niż 3, nowym członkiem Komisji Rewizyjnej zostaje osoba, która w trakcie wyborów podczas ostatniego Walnego Zgromadzenia otrzymała kolejno największą liczbę głosów na to stanowisko. W przypadku braku takiej osoby zwołuje się Walne Zgromadzenie celem wyboru brakującego członka. W przypadku powołania nowego Członka Komisji Rewizyjnej w trakcie trwania kadencji Zarządu, kadencja nowo powołanego Członka Komisji Rewizyjnej kończy się wraz z kadencją Komisji Rewizyjnej, do której został powołany.
8. Do Komisji Rewizyjnej należy:
1) kontrolowanie bieżącej działalności Stowarzyszenia, ze szczególnym uwzględnieniem działalności finansowej,
2) przedstawianie Zarządowi uwag i wniosków,
3) składanie sprawozdań ze swej działalności Walnemu Zgromadzeniu, minimum raz w roku na Walnym Zgromadzeniu poświęconym zatwierdzeniu sprawozdania finansowego,
4) przedkładanie wniosku o udzielenie Zarządowi absolutorium.
8. Komisja Rewizyjna dokonuje kontroli, o której mowa w ust. 8 pkt. 1 nie mniej niż dwa razy w roku. Sprawozdanie pokontrolne i wnioski Komisja Rewizyjna przedstawia Walnemu Zgromadzeniu.
9. Posiedzenia Komisji zwoływane są przez Przewodniczącego z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komisji i odbywają się w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy.
10. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić w skład Zarządu.
Rozdział V
Komisje, Grupy robocze Stowarzyszenia
§ 25
Komisje
1. Komisje Stowarzyszenia powoływane są w celu realizacji określonych zadań lub skupienia się na wybranych zagadnieniach działalności Stowarzyszenia.
2. Komisje powołuje Walne Zgromadzenie lub Zarząd, z jednoczesnym określeniem zakresu ich zadań i kompetencji.
3. Odwołanie Komisji następuje na mocy decyzji organu, który Komisję powołał.
§ 26
Grupy robocze Stowarzyszenia
1. Grupy robocze są tworzone w celu skupienia swojej działalności na wybranych zagadnieniach, w celu budowania bazy wiedzy w zakresie szeroko pojętego bezpieczeństwa systemów informacyjnych, bezpieczeństwa informacji oraz cyberbezpieczeństwa.
2. Zarząd powołuje i odwołuje grupy robocze w drodze uchwały, na podstawie inicjatywy członków.
Rozdział VI
Zebrania
§ 27.
1. Zebrania członków Stowarzyszenia odbywają się w miarę potrzeb wynikających z realizacji celów statutowych, nie rzadziej jednak niż cztery razy w roku kalendarzowym.
2. O terminie i miejscu zebrania członkowie Stowarzyszenia są informowani drogą elektroniczną, na co najmniej 2 dni robocze przed planowanym terminem.
Rozdział VII
Majątek i gospodarka finansowa
§ 28
1. Majątek Stowarzyszenia tworzą składki członkowskie, darowizny, spadki, zapisy, dochody z działalności gospodarczej, dotacje oraz środki pochodzące z ofiarności publicznej.
2. Dochody z działalności gospodarczej Stowarzyszenia są przeznaczane wyłącznie na realizację celów statutowych i nie mogą być podzielone między członków Stowarzyszenia ani inne osoby z nimi związane.
3. Zarząd sprawuje nadzór nad zakładaniem oraz utrzymywaniem rachunków bankowych Stowarzyszenia.
4. Dysponowanie środkami znajdującymi się na rachunkach bankowych Stowarzyszenia odbywa się zgodnie z postanowieniami § 24 ust. 8 i 9.
Rozdział VIII
Zmiana Statutu Stowarzyszenia
§ 29
1. Uchwałę o zmianie Statutu podejmowana jest w trybie i na zasadach określonych w § 22 ust. 4 – 5.
2. Propozycja zmiany Statutu musi zostać rozesłana pocztą elektroniczną do Członków Aktywnych Stowarzyszenia, co najmniej 14 dni przed Walnym Zgromadzeniem, na którym ma być rozpatrywana.
3. Walne Zgromadzenie ma prawo podjąć decyzję o wprowadzeniu innych lub dodatkowych zmian do Statutu niż zaproponowane w ust. 2, jeśli wynikną one z bieżącej dyskusji podczas obrad.
Rozdział IX
Rozwiązanie Stowarzyszenia
§ 30
1. Rozwiązanie Stowarzyszenia może nastąpić wyłącznie na mocy uchwały Walnego Zgromadzenia, zgodnie z procedurą określoną w § 22 ust. 4.
2. Każdy członek Stowarzyszenia musi być zawiadomiony o terminie Walnego Zgromadzenia, na którym ma być rozpatrywane rozwiązanie Stowarzyszenia, drogą elektroniczną, z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem.
3. Majątek pozostały po rozwiązaniu Stowarzyszenia zostanie przekazany na cele charytatywne, edukacyjne lub społeczne, zgodnie z decyzją Walnego Zgromadzenia.
4. W przypadku decyzji o rozwiązaniu Stowarzyszenia, Walne Zgromadzenie powoła Komisję Likwidacyjną, która przeprowadzi proces likwidacji.